THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
EMERY jsou americká parta pohybující se v té oblasti post-hardcore, která je nechvalně proslulá pod názvem „emo“, ale nejedná se o žádné „vystajlované“ mladíky s výstředními účesy a nulovou invencí. Kapela je aktivní již víc jak deset let, na svém kontě má pět řadových desek a patří bezesporu mezi ty seriózní reprezentanty zmiňovaného žánru. Její místo je někde na půli cesty mezi mediálně protřelými hvězdami TAKING BACK SUNDAY či MY CHEMICAL ROMANCE a drsnějšími, více podzemními spolky typu UNDEROATH a o její tvorbě lze říct, že vcelku osobitým způsobem osciluje mezi uhlazeným emo-pop-punk-rockem a nabroušeným hardcorem.
K albu „We Do What We Want“ není zas tak jednoduché zaujmout jednoznačný postoj. Deska budí dojem hardcorové kapely snažící se hrát popík, ale může to být klidně i naopak. Kapela předstírá optimismus a melodie, ale občas jí to ujede a zpěvnou melodickou idylku nečekaně prořízne nabroušená kytara a pěkně ostrý řev. Obě polohy se v některých skladbách vystřídají hned několikrát a nahrávka tak může vzbudit pocit lehčí schizofrenie, ale v tom právě spočívá její zajímavost.
EMERY mají ve svých řadách hned tři výrazné vokalisty (na minulé desce byli dokonce čtyři) a albu tak dle očekávání dominují zpěvy, přesněji střídání melodických a ostrých vokálů. Proti minulému „..In Shalow Seas We Sail“ je aktuální kolekce o něco klidnější, ale zároveň se jeví jako více osobitá. Kytary i rytmika se namísto přehrávání mnohokrát slyšeného sympaticky snaží o netradiční přístup, na albu se často mění intenzita a skladby nejsou stejné. Některé kusy jsou klidnější, jiné tvrdší, více agresivní, ale ať převažuje melodický kytarový popík („You Wanted It“, „The Curse Of Perfect Days“) nebo drsnější hardcore poloha („The Anchors“, „Scissors“, „The Cheval Glass“), tak nezní kapela vůbec marně a udržuje si osobitost.
„We Do What We Want“ je z větší části velmi povedená a originální záležitost, která by se mohla vyjímat na předních příčkách mého letošního Top Ten, kdyby ji ovšem zbytečně nehyzdil závěr. V první části jsou servírovány bezchybné ostré, šťavnaté fláky, ale v části druhé jakoby kapele docházel dech a kolem sedmé/osmé skladby začíná album nepěkně měknout. „Addicted To Bad Decisions“ ještě s odřenýma ušima může být, ale poslední dva sladké akustické kusy „I Never Got To See The West Coast“ a „Fix Me“ nejenže shazují hardcorovou tvář EMERY, ale překračují i pomyslnou hranici, za kterou se já osobně vydávám jen velmi nerad. Je to škoda, neboť být druhá polovina stejně našlapaná jako ta první, mohlo být hodnocení úplně jiné. Závěrem tedy namísto superlativ musím pouze konstatovat, že EMERY dostáli své pověsti a natočili opět řízný, ne úplně běžný mix melodického rocku a hardcoru, který je v rámci daného stylu s přehledem udrží mezi těmi lepšími.
Když už popík, tak takto prosím!
7,5 / 10
Toby Morell
- basa, vokály
Matt Carter
- kytara, vokály
Josh Head
- klávesy, vokály
Dave Powell
- bicí
host:
Devin Sheldon
- kytara, zpěv ve skladbě „Fix Me“ (bývalý člen kap
1. The Cheval Glass
2. Scissors
3. The Anchors
4. The Curse Of Perfect Days
5. You Wanted It
6. I'm Not Here For Rage I'm Here For Revenge
7. Daddy's Little Peach
8. Addicted To Bad Decisions
9. I Never Got To See the West Coast
10. Fix Me
We Do What We Want (2011)
...In Shallow Seas We Sail (2009)
I'm Only a Man (2007)
The Question (2005)
The Weak's End (2004)
Vydáno: 2011
Vydavatel: Solid State Records
Stopáž: 39:49
Produkce: Matt Carter
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.